نامازنى تەرك ئەتكۈچى كاپىر

 نامازنى تەرك ئەتكۈچى كاپىر

 پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم مۇنداق دېگەن:{ بين الرجل وبين الشرك والكفر ترك الصلاة}«مۇسۇلمان بىلەن كاپىر ۋە مۇشرىكنىڭ ئارىسىدىكى پەرق نامازنى تەرك قىلىشتۇر.»(مۇسلىم 82؛ تىرمىزى 2620؛ ئەبۇ داۋۇد 4678؛ ئىبنى ماجە 1078؛ مۇسنەد ئەھمەد 3-370؛ دارىمى 1233)
پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم مۇنداق دېگەن:«بىز بىلەن ئۇلار ئارىسىدىكى ئەھدە نامازدۇر. كىمكى نامازنى تاشلىسا كاپىر بولىدۇ.»[ سنن الترمذي الإيمان (2621) ، سنن النسائي الصلاة (463) ، سنن ابن ماجه إقامة الصلاة والسنة فيها (1079) ، مسند أحمد بن حنبل (5/346). العهد الذي بيننا وبينهم الصلاة، فمن تركها فقد كفر]

پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم مۇنداق دېگەن:«مەن ناماز ئوقۇغۇچىنى ئۆلتۈرۈشتىن چەكلەندىم.»( إني نهيت عن قتل المصلين) [ئەبۇ داۋۇد 4928؛ ئەللامە ئىبنى باز سەھىھ دەپ نەقىل قىلغان)
قۇرئان ۋە سۈننەت مۇسۇلماننىڭ قېنىغا چېقىلىشنى چەكلەپ، مۇسۇلماننى ئۆلتۈرۈشنى ئەڭ چوڭ گۇناھلار قاتارىدا قەيت قىلغان. ئەمما، ناماز ئوقۇمىغۇچى كاپىر بولغاچقا، ھەدىستە «ناماز ئوقۇغۇچىنى ئۆلتۈرۈشتىن چەكلەندىم» دەپ كەلگەن. بۇنىڭدىن ناماز ئوقۇمىغۇچىنى ئۆلتۈرۈش كېرەكلىكى چىقىدۇ ھەم بۇ پۈتكۈل ئەھلى سۈننە ئالىملارىنىڭ توغرا قارىشىدۇر.

تابىئىنلارنىڭ كاتتىسى ئابدۇللاھ ئىبنى شەقىق ئەلئۇقەيلى رەھىمەھۇللاھ مۇنداق دېگەن:
پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەمنىڭ ساھابىلىرى نامازدىن باشقا ھەر قانداق ئەمەلنى تەرك ئېتىشنى كۇفۇرلۇق سانىمايتتى. (تابىئىن ئىمام ئابدۇللاھ ئىبنى شەقىق ئەل ئۇقەيلىنىڭ سۆزى؛ تىرمىزى 2622؛ مەرۋەزى ‹تەئزىمۇ قەدرىس سالات› 2-905؛ ھاكىم ‹مۇستەدرەك› 1-48؛ ئىمام ھاكىم: بۇ ھەدىسنىڭ بۇخارى ۋە مۇسلىمنىڭ شەرتىگە ئۇيغۇن ئىكەنلىكىنى ئېيتقان؛ ئەللامە ئىبنى ئۇسەيمىن ‹ياخشىلار باغچىسى شەرھى› نىڭ 60-نومۇرلۇق ھەدىسنىڭ شەرھىدە بايان قىلغان؛ 1-287)

Yorumlar