جەننەتنىڭ پۇرىقىنىمۇ پۇرىيالمايدىغان ئاياللارنىڭ سۈپىتى
«فۇرقان
دەئۋەت مەركىزى»
ئەبۇ
ھۇرەيرە رەزىيەللاھۇ ئەنھۇدىن رىۋايەت قىلىنىدۇكى، پەيغەمبەر سەللەللاھۇ ئەلەيھى ۋەسسەللەم
مۇنداق دېگەن:«ئىككى تۈرلۈك جەھەننەم ئەھلى بار،
مەن ئۇلارنى تېخى كۆرمىدىم. (بىرىنجىسى،) يېنىدا كالىنىڭ قۇيرۇقىدەك (توم) قامچا
بولغان، شۇ قامچىسى بىلەن ئىنسانلارنى ئۇرغانلار. (ئىككىنجىسى،) كىيىم
كىيىۋالغىنىغا قارىماستىن يالىڭاچ كۆرىنىدىغان، ئاللاھقا ئىتائەت قىلىشتىن ئېزىپ
باشقا ئاياللارنىمۇ ئۆزلىرىگە ئوخشاش بولۇشقا زورلىغان ۋە باشلىرىنى تۆگىنىڭ ئەگرى
لوكىسىغا ئوخشاش (يوغىنىتىۋالغان) ئاياللاردۇر. مانا مۇشۇنداق ئاياللار جەننەتكە
كىرەلمەيدۇ، ھەتتا ئۇنىڭ پۇرىقىنىمۇ پۇرىيالمايدۇ. ھالبۇكى، جەننەتنىڭ خۇش پۇرىقى
مۇنداق مۇنداق (يەنى تولىمۇ يىراق جايلارغىچە) يېتىپ تۇرىدۇ.»(مۇسلىم
3971؛ ياخشىلار باغچىسى 1634)
فەقىھ ئىبنى
ئۇسەيمىن رەھىمەھۇللاھ ھەدىستىكى «يېنىدا كالىنىڭ
قۇيرۇقىدەك (توم) قامچا بولغان، شۇ قامچىسى بىلەن ئىنسانلارنى ئۇرغانلار»
دېگەن جۈملىنى مۇنداق شەرھلىگەن: يەنى، كىشىلەرنى ناھەق ئۇرغان ئەسكەر، ساقچى ۋە
دۆلەت خادىملىرىدۇر. (ئىبنى ئۇسەيمىن «ياخشىلار باغچىسى شەرھى»، 5\298)
ئىمام
نەۋەۋىي رەھىمەھۇللاھ بۇ ھەدىس توغرىسىدا مۇنداق دېگەن: ھەدىستىكى «كاسيات
عاريات» كەلىمىسى توغرىسىدا مۇنداق دېيىلگەن: ئاللاھ
تائالانىڭ نېئمەتلىرىگە ئېرىشكەن ئەمما شۈكۈردىن ئۇزاق ئاياللاردۇر؛ بەدىنىنىڭ بىر
قىسىمىنى ئوراپ، بىر قىسىمىنى ــ گۈزەللىكىنى كۆرسىتىش ئۈچۈن ــ ئېچىۋالغان
ئاياللاردۇر؛ بەدىنىنىڭ (يەنى بەدىنىدىكى قايسى بىر ئەزاسىنىڭ) رەڭگى كۆرۈنۈپ
قالغۇدەك دەرىجىدە نېپىز كېيىنگەن ئاياللاردۇر. ھەدىستىكى «مائلات» كەلىمىسىنىڭ
كۆرسىتىدىغىنى ـــ ئاللاھ تائالاغا ئىتائەت قىلىشتىن يۈز ئۆرۈپ، ساقلىشى-يوشۇرۇشى
كېرەك بولغان يەرلىرىنى ساقلىمىغان-يوشۇرمىغان ئاياللاردۇر. ھەدىستىكى «مميلات»
قىلغان يامان ئىشلىرىنى باشقا ئاياللارغىمۇ ئۆگىتىدىغان ئاياللار دېمەكتۇر. بۇ
ئىككى ئىپادىنىڭ بەدەن ئەزالىرىنى، زىننەتلىرىنى كۆرسىتىپ مېڭىپ يۈرىدىغان
ئاياللار ئىكەنلىكىمۇ بايان قىلىنغان. يەنە، بۇ ئىككى ئىپادىنىڭ چاچلىرىنى پاھىشە
ئاياللاردەك (پاخپايتىپ، بۈدرە چىقىرىپ، پاسون چىقىرىپ) تارىۋالغان ۋە باشقا
ئاياللارنىڭ چېچىنىمۇ بۇ شەكىلدە تاراپ (ياساپ) قويغان ئاياللار دېگەن مەنىدە
ئىكەنلىكىمۇ بايان قىلىنغان. ھەدىستىكى «بېشى تۆگىنىڭ ئەگرى لوكىسىغا ئوخشاش
قىلىۋالغان» كەلىمىسىنىڭ مەنىسى ـــ ياغلىق، رەخت پارچىسى دېگەندەك نەرسىلەرنى
(چېچىغا ئوراش، ئۈستىگە ياغلىق چىگىش) بىلەن بېشىنى يوغىنىتىۋالغان ئاياللارنى
كۆرسىتىدۇ. (ئىبنى ئۇسەيمىن «ياخشىلار باغچىسى شەرھى»، 5\297)
فەقىھ ئىبنى
ئۇسەيمىن رەھىمەھۇللاھ بۇ ھەدىس توغرىلىق مۇنداق دېگەن: كىيىم كىيۋالغان
تەقدىردىمۇ يالىڭاچ ھېسابلانغان ئاياللار ھەققىدە تۈرلۈك شەرھلەر مەۋجۇت. (جەھەننەمنىڭ
پۇرىقىنىمۇ پىريالمايدىغان) بۇنداق ئاياللار ماددىي جەھەتتە كىيىم كىيىۋلغان
بولسىمۇ، مەنىۋىي جەھەتتىن يالىڭاچ، تەقۋادىن ئۇزاق ئاياللاردۇر. چۈنكى، ئاللاھ
تائالا قۇرئان كەرىمدە «تەقۋالىق لىباسى تېخىمۇ
ياخشىدۇر»(ئەئراف سۈرىسى، 26-ئايەت) دېگەن. بۇنىڭغا بىنائەن، بۇ ھەدىس
پۈتكۈل پاسىق ۋە گۇناھكار ئاياللارنى ئۆز ئىچىگە ئالىدۇ. تەقۋادىن يىراق ئاياللار
تولۇق ھىجابلىنىۋالغان تەقدىردىمۇ بۇ ھەدىسنىڭ دائىرىسىگە كىرىپ كېتىدۇ. چۈنكى،
ئۇنىڭ كىيىنىشىتىكى مەقسىدىكى كۆرۈنۈشتىكى كىيىنىش بولسىمۇ، ئۇ تەقۋادىن ئۇزاقتۇر.
تەقۋادىن ئۇزاق بولغان كىشى يالىڭاچتۇر.
«كىيىم
كىيگىنى بىلەن يالىڭاچ ئاياللار» ئىپادىسى توغرۇلۇق
مۇنداق دېيىلگەن: ئۈستىدە كىيىملەر بار، كىيىم كىيگەن؛ بىراق، كىيىملىرى تەلەپ
قىلىنىغىنى بويىچە بەدىنىنىڭ ھەممە يېرىنى ئوراپ تۇرمىغان ئاياللاردۇر. بۇ ھالەت
بىر بولسا كىيگەن كىيىمىنىڭ تار بولۇپ، بەدەن شەكلىنى كۆرسىتىپ بېرىشى بىلەن، ياكى
كىيىمىنىڭ نېپىز بولۇپ بەدىنىنى (بېلىكىنى، پاچىقىنى) كۆرسىتىپ تۇرۇشى بىلەن، ياكى
قىسقا بولۇپ، بەدىنىنىڭ بەزى يەرلىرىنىڭ ئوچۇق قېلىشى بىلەن ئوتتۇرىغا چىقىدۇ. بۇ
خىلدىكى كىيىم كىيگەن ئاياللارنىڭ ھەممىسى «كىيىم كىيىۋالغان يالىڭاچ» ئاياللار
ھېسابلىنىدۇ.
ھەدىستىكى
«مميلات» كەلىمىسى ھەققىدە مۇنداق دېيىلگەن: بۇلار تولۇق ھىجابلانماستىن
يېرىپ-يالىڭاچ كىيىنىش، خۇش-پۇراق بۇيۇملارنى سۈرۈش قاتارلىق ۋااسىتىلەر بىلەن
باشقىلارنى ئازدۇرۇپ پىتنىگە چۈشۈرگەن ئاياللاردۇر.
ھەدىستىكى
«مائلات» كەلىمىسى ـــ ھەقتىن ۋە ئەدەپ-ھايادىن ئۇزاقلىشىپ ئازغان ئاياللاردۇر.
بۇنداق ئاياللارنى كوچىلاردا لوپپاڭشىپ، بەدىنىنى ئېتىپ، ئەرلەردەك كۈچلۈك-كۈچلۈك
دەسسەپ ماڭغان ھالەتتە كۆرسىەن. ھەتتا، بەزى ئەرلەر ئۇ ئاياللاردەك تاقىلداپ دەسسەپ
ماڭالمايدۇ. يەنە بەزى قىز-ئاياللار باركى، يېنىدىكى دوست-يارەنلىرى بىلەن
كۈلۈشىدۇ ۋە پىتنىگە سەۋەب بولغۇدەك دەرىجىدە ئاۋازىنى يۇقىرى كۆتۈرىدۇ. شۇنداقلا،
دۇككاندارنىڭ يېنىغا كېلىپ ئۇنىڭ بىلەن سودا-سېتىققا كىرىشىپ كېتىدۇ، دۇككاندارلار
بىلەن قوشۇلۇپ كۈلىدۇ، ھەتتا دۇككاندارنىڭ ياردەم قىلىشى ئۈچۈن ئۇنىڭغا قولىنى
ئۇزىتىدۇ. ۋە باشقا پىتنىلەر، شەرمەندىكىلەر... ھېچ شۈبھە يوقى بۇلارنىڭ قايسى
بىرى بىلەن مەشغۇل بولغان ئاياللار ھەدىستىكى ھەقتىن ئازغان ئاياللار تۈرىگە تەۋە.
«بېشىنى
توگىنىڭ ئەگرى لوكىسىدەك قىلىۋالغان ئاياللار». ھەدىستىكى
«لابخت» تۆگىلەرنىڭ بىر تۈرىدۇر. بۇنداق تۆگىلەرنىڭ ئوڭغا ياكى سولغا
يېتىۋالىدىغان ئۇزۇن لوكىسى بار. بۇنداق ئاياللارمۇ چېچىنى سولغا ياكى ئوڭغا
قىيسايتىپ پاسون چىقىرىدۇ، ياكى بېشىنى تۆگىنىڭ لوكىسىدەك يوغىنىتىپ،
كۆپتۈرۈۋالىدۇ. بەزى ئالىملار مۇنداق دېگەن: بۇنداق ئاياللار ئەرلەر بېشىغا سەللە
ئورىغاندەك، بېشىغا رەخت پارچىلىرىنى ئورايدۇ، بۇنىڭ بىلەن (جەلبكار كۆرۈنۈش
ئۈچۈن) ئۇنىڭ ئۈستىگە ياغلىق چېگىدۇ-دە، بېشى تۆگىنىڭ لوكىسىدەك يوغان كۆرىنىدۇ.
قانداق بولمىسۇن، بۇ خىلدىكى ئاياللار بېشىنى زىننەتلەپ، (ھەر خىل ئۇسۇلدا)
گۈزەللەشتۈرىدۇ.
«مانا بۇنداق ئاياللار
جەننەتكە كىرەلمەيدۇ، ھەتتا ئۇنىڭ خۇش پۇرىقىنىمۇ پۇرىيالمايدۇ.» چۈنكى، بۇلار ھەق يولدىن
ساپقان، تولۇق ھىجابلانماستىن بەدىنىنىڭ بەزى جايلىرىنى ھەتتا كۆپ قىسىمىنى
ئېچىۋېلىش سەۋەبلىك يالىڭاچتۇر. بېشىدا پىتنىگە سەۋەب بولىدىغان ھەر تۈرلۈك
(گۈزەللەشتۈرگۈچى) زىننەتلەر بار. بۇنداق خوتۇنلار جەننەتتىن ئۇزاق بولۇش بىلەن
تەھدىت قىلىنغان. بۇ ھەدىس، بۇلاردەك كىيىنىشنىڭ چوڭ گۇناھلار جۈملىسىدىن
ئىكەنلىكىنى كۆرسىتىدۇ. (مۇھەممەد سالىھ ئىبنى ئۇسەيمىن «ياخشىلار باغچىسى شەرھى»،
5-جىلد، 299-، 300-بەتلەر)
Yorumlar
Yorum Gönder